Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik (cookie-k) használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Kormányszár, stucni

A kerékpáron elfoglalt testhelyzetünk nagyban befolyásolja a teljesítményünket, és természetesen általános komfortérzetünket, kényelmünket. Épp ezért fontos a megfelelő típusú kormány kiválasztása -- és épp ilyen fontos  a kormányszár (angolul stem, elterjedtebb nevén stucni), amelynek segítségével tovább finomíthatunk a kormány helyzetén.

A hagyományos felépítésű kerékpárokhoz ékes ("diós") stucni dukál, a modern bringák viszont már a-head rendszerűek, ahol a villanyakra kívülről húzzuk rá a bilinccsel rögzíthető kormányszárat - ennek előnye, hogy amennyiben a stucni oldalprofilja döntött, például 6 fokban, azt felszerelhetjük mindkét felén, így pozitív (+6 fokos), vagy negatív (-6 fokos) emelés/döntés érhető el. Külön típust képviselnek az állítható kormányszárak, amelyek dőlésszöge széles tartományban szabályozható, így teljes mértékben beállíthatjuk a kívánt testhelyzethez.

A stucniknak három fontos paramétere van: a kormánybefogó mérete, azaz a "beledugható" kormány átmérője, a kinyúlás, azaz a fejcső és a kormány közti távolság (ezt hívjuk az egyszerűség kedvéért a kormányszár hosszának), illetve a már említett emelkedés vagy dőlésszög. Az általánosan használt jelölés a 31,8/60mm, ami 31,8 mm-es átmérőt/befogót és 60 mm kinyúlást/hosszt jelöl, vagy a 60x31.8x6, azaz (hossz) x (befogó) x (emelkedés).

Választékunkban minden felsorolt típus megtalálható, legyen az döntött, egyenes, diós, állítható, a hegyi kerékpározás összes válfajához, országúti időmenőkhöz vagy városi kétkerekűekhez és trekkingbringákhoz - sőt olyan különlegességek is, mint az extrém, kifejezetten downhill felhasználásra szánt direct mount stucnik, ahol a kormányszár közvetlenül a villa szárára kerül rögzítésre.

Rendezés: