Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Pályázat elektromos kerékpár vásárlására

Akár 10 000 elektromos rásegítésű kerékpár, azaz pedelec is beszerezhető abból az összesen egymilliárd forintos támogatási keretből, amelyre április 14-től lehet pályázni. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pályázatán a biciklik bruttó vételárának fele, de hajtási rendszertől függően legfeljebb 100 ezer, illetve 180 ezer forint, vissza nem térítendő támogatás nyerhető el. A korábbi pályázati konstrukcióhoz képest újdonság, hogy a pályázatok ezúttal nem szakaszosan, hanem folyamatosan nyújthatók be.

Az elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzésére az elektromobilitas.humda.hu oldalon 2022. április 14-től 2023. április 14-ig, a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig lehet pályázni. A magyarországi lakóhellyel és magyar adóazonosító jellel rendelkezők legfeljebb egy pedálszenzoros vagy nyomatékszenzoros hajtási rendszerrel felszerelt pedelec kerékpár utófinanszírozott támogatására pályázhatnak.

Újdonság az előző pályázathoz képest, hogy nem szükséges hozzá munkáltatói igazolás, a kitétel csupán annyi, hogy magyarországi lakcímmel és adószámmal rendelkező, természetes személy legyen a pályázó.

A támogatott elektromos kerékpárok két ársávban kerültek meghatározásra:

  • Pedálszenzoros hajtási rendszerrel felszerelt elektromos rásegítésű kerékpárok esetén a támogatás maximális mértéke a beszerzés időpontjában érvényes maximum bruttó 600.000 Ft-os eladási ár 50 százaléka, de legfeljebb 100.000 forint.
  • Nyomatékszenzoros hajtási rendszerrel felszerelt elektromos rásegítésű kerékpárok esetén a támogatás maximális mértéke a beszerzés időpontjában érvényes maximum bruttó 1 200.000 Ft-os eladási ár 50 százaléka, de legfeljebb 180.000 forint.

További kitételek:

  • A támogatással beszerezhető elektromos rásegítésű kerékpár darabszáma maximum 1 db, személyenként legfeljebb 1 db pályázat nyújtható be.
  • Pályázni csak olyan természetes személy jogosult, aki rendelkezik magyarországi lakóhellyel és magyar adóazonosító jellel;.
  •  Az ügyintézéshez Ügyfélkapus regisztráció elengedhetetlen.

Minden további információ és a pályázati kiírás az alábbi linkeken:

A pályázati feltételeknek megfelelő, elérhető/rendelhető elektromos kerékpárjaink:

Teljes választék

Pedálszenzoros pedelec kerékpárok

Nyomatékszenzoros pedelec kerékpárok

Kérdéseiddel keress minket a +36 70/396-2403 telefonszámon!

Pedelec 2022 pályázat - állami támogatás elektromos kerékpárokra

Érdemes tisztázni a fogalmakat, mert a köznyelvben egyszerűen „e-bike” néven emlegetjük az összes elektromos kerékpárt. Sokszor ez tévedésre adhat okot.

Mi az e-bike?

Olyan elektromos kerékpár, ami nem igazán bicikli, de nem is igazán robogó: az e-bike-nál a pedál használata nem szükséges, mivel gázkarral működtethető; a haladáshoz tehát egyáltalán nem szükséges a „kerékpárosnak” tekernie. Ezekhez a „kerékpárokhoz” jogosítvány, biztosítás és bukósisak szükséges.

Mi a pedelec?

Olyan bringa, amelynél az elektromos (max. 300W) rásegítés csak pedálozás közben működik, és ez a rásegítés nem több 25 km/h-nál. A rásegítésnek három típusa létezik: első- vagy hátsókerék hajtású, és középmotoros. Már szinte minden kerékpárkategóriának létezik elektromos rásegítős változata, legyen szó gyermek vagy felnőtt kerékpárról. A pedelec használatához nem szükséges jogosítvány, sem biztosítás.

Röviden foglaljuk össze azt is, mi is az a pedálszenzoros és nyomatékszenzoros pedelec!

Mi a pedálszenzor?

A pedálszenzor felépítése egyszerű: a hajtókarra szerelt mágnesekből és egy érzékelőből áll. A pedál tekerésekor a mágnesek elhaladnak a szenzor előtt, ezzel utasítva a vezérlő elektronikát a rásegítés bekapcsolására. Mivel a szenzor nem érzékeli a tekerés erősségét, így gyengébb pedálozással is nagy erőt lehet kifejteni.

Mi a nyomatékszenzor?

A nyomatékszenzor bonyolultabb, viszont – miután érzékeli a pedálozás erősségét -- jobban visszaadja azt az érzést, mint amikor „mezei” bringát tekerünk, és azonnal reagál mozdulatainkra.

Mi a különbség a két rendszer között?

A nyomatékszenzoros e-bike a rendszer összetettsége miatt drágább. Jellemzően ilyen rendszerrel a középmotoros elektromos kerékpárokat szerelik fel – a középmotor azonban jobban terheli a láncot, plusz a lánc „közli” a rásegítés erejét is, emiatt a karbantartási igény ezeknél a bringáknál növekedhet. Továbbá ezzel a rendszerrel csak egy lánctányér lehet elöl, azaz meg kell elégednünk kevesebb sebességfokozattal.
Fontos megjegyezni, hogy a nyomatékszenzoros rendszer használatát meg kell tanulni: váltás közben nem lehet terhelni a hajtókarokat, és rásegítés nélkül a motorban érezhető ellenállás jelentkezik.
Mindezekkel szemben áll azonban a nyomatékszenzor előnye: természetesebb pedálérzés, nincs fáziskésés a tekerés megkezdése és a motor be- és kikapcsolása között, nem „ránt” a bringa, illetve a jobb hatásfok miatt a fogyasztás is kisebb, tehát nagyobb távot lehet megtenni egy akkumulátor feltöltéssel.

Értelemszerűen a pedálszenzoros e-bike a fentiek ellentéte: egyszerű, emiatt olcsóbb, kikapcsolt rásegítésnél nincs motorellenállás, a váltás könnyebb, természetesebb, első- vagy hátsó motorral szerelt bringa esetén a lánc gyakorlatilag normál terhelést kap, és egyaránt szerelhető a kerékpárra első- és hátsó váltó is, így több fokozat lehetséges. Ugyanakkor a pedálszenzoros rendszert is szokni kell: a tekerés elindítása után várni kell, míg a motor elindul, illetve leáll.