Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Pályázat elektromos kerékpár vásárlására - FRISSÍTVE!

FRISSÍTVE 2020.10.30

Pályázati kiírás és további információ az alábbi linkeken!

Pályázati kiírás
IFKA portál a PEDELEC-2020 pályázati kiíráshoz


A nyáron sokan igénybe vették a villanyautókra és elektromos robogókra kiírt állami pályázatot. Most ősszel ismét elektromos közlekedési eszközre lehet pályázni: e-bike-ra, azaz pedelec* kerékpárok vásárlására adnak vissza nem térítendő támogatást.

Elkerülnéd a városi dugókat? Ingázol, és nem várnál a buszra? Mi sem egyszerűbb, mint elektromos bringára pattanni - novembertől akár 90-150 ezer forintos állami támogatással vásárolhatsz pedelec kerékpárt!

- A támogatott elektromos kerékpárok két ársávban kerültek meghatározásra. Pedálszenzoros hajtásrendszer esetén maximum 400 ezer forint,
  nyomatékszenzoros rendszer esetén maximum 900 ezer forintig igényelhető a támogatás.
- Pályázni csak természetes személy, magyarországi lakóhellyel pályázhat, munkaviszonyt igazolva.
- Az ügyintézéshez Ügyfélkapus regisztráció elengedhetetlen.

Több pályázati szakaszban nyújtható be pályázat, az első időpont 2020.11.23- 27. között esedékes.

E-bike pedelec pályázat, állami támogatás

Érdemes tisztázni a fogalmakat, mert a köznyelvben egyszerűen „e-bike” néven emlegetjük az összes elektromos kerékpárt. Sokszor ez tévedésre adhat okot.

Mi az e-bike?

Olyan elektromos kerékpár, ami nem igazán bicikli, de nem is igazán robogó: az e-bike-nál a pedál használata nem szükséges, mivel gázkarral működtethető; a haladáshoz tehát egyáltalán nem szükséges a „kerékpárosnak” tekernie. Ezekhez a „kerékpárokhoz” jogosítvány, biztosítás és bukósisak szükséges.

Mi a pedelec?

Olyan bringa, amelynél az elektromos (max. 300W) rásegítés csak pedálozás közben működik, és ez a rásegítés nem több 25 km/h-nál. A rásegítésnek három típusa létezik: első- vagy hátsókerék hajtású, és középmotoros. Már szinte minden kerékpárkategóriának létezik elektromos rásegítős változata, legyen szó gyermek vagy felnőtt kerékpárról. A pedelec használatához nem szükséges jogosítvány, sem biztosítás.

Röviden foglaljuk össze azt is, mi is az a pedálszenzoros és nyomatékszenzoros pedelec!

Mi a pedálszenzor?

A pedálszenzor felépítése egyszerű: a hajtókarra szerelt mágnesekből és egy érzékelőből áll. A pedál tekerésekor a mágnesek elhaladnak a szenzor előtt, ezzel utasítva a vezérlő elektronikát a rásegítés bekapcsolására. Mivel a szenzor nem érzékeli a tekerés erősségét, így gyengébb pedálozással is nagy erőt lehet kifejteni.

Mi a nyomatékszenzor?

A nyomatékszenzor bonyolultabb, viszont – miután érzékeli a pedálozás erősségét -- jobban visszaadja azt az érzést, mint amikor „mezei” bringát tekerünk, és azonnal reagál mozdulatainkra.

Mi a különbség a két rendszer között?

A nyomatékszenzoros e-bike a rendszer összetettsége miatt drágább. Jellemzően ilyen rendszerrel a középmotoros elektromos kerékpárokat szerelik fel – a középmotor azonban jobban terheli a láncot, plusz a lánc „közli” a rásegítés erejét is, emiatt a karbantartási igény ezeknél a bringáknál növekedhet. Továbbá ezzel a rendszerrel csak egy lánctányér lehet elöl, azaz meg kell elégednünk kevesebb sebességfokozattal.
Fontos megjegyezni, hogy a nyomatékszenzoros rendszer használatát meg kell tanulni: váltás közben nem lehet terhelni a hajtókarokat, és rásegítés nélkül a motorban érezhető ellenállás jelentkezik.
Mindezekkel szemben áll azonban a nyomatékszenzor előnye: természetesebb pedálérzés, nincs fáziskésés a tekerés megkezdése és a motor be- és kikapcsolása között, nem „ránt” a bringa, illetve a jobb hatásfok miatt a fogyasztás is kisebb, tehát nagyobb távot lehet megtenni egy akkumulátor feltöltéssel.

Értelemszerűen a pedálszenzoros e-bike a fentiek ellentéte: egyszerű, emiatt olcsóbb, kikapcsolt rásegítésnél nincs motorellenállás, a váltás könnyebb, természetesebb, első- vagy hátsó motorral szerelt bringa esetén a lánc gyakorlatilag normál terhelést kap, és egyaránt szerelhető a kerékpárra első- és hátsó váltó is, így több fokozat lehetséges. Ugyanakkor a pedálszenzoros rendszert is szokni kell: a tekerés elindítása után várni kell, míg a motor elindul, illetve leáll.

Ha érdekli az elektromos kerékpárokra kiírt pályázat, kérjük, töltse ki az alábbi űrlapot! Amennyiben az önt érdeklő kerékpárok elérhetők lesznek, illetve a pályázatot érintő bármilyen változás történik, a megadott e-mail címen értesítjük.