Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Pályázat elektromos kerékpár vásárlására

A nyáron sokan igénybe vették a villanyautókra és elektromos robogókra kiírt állami pályázatot. Most ősszel ismét elektromos közlekedési eszközre lehet pályázni: e-bike-ra, azaz pedelec* kerékpárok vásárlására adnak vissza nem térítendő támogatást.

Elkerülnéd a városi dugókat? Ingázol, és nem várnál a buszra? Mi sem egyszerűbb, mint elektromos bringára pattanni- októbertől akár 90-150 ezer forintos állami támogatással vásárolhatsz pedelec kerékpárt!

E-bike pedelec pályázat, állami támogatás

Nyáron támogatást kaptak a villanyautók és az elektromos robogók. Ennek nagy sikere volt, annyira, hogy másfél nap leforgása alatt el is fogyott az erre szánt pályázati keret. Most ősszel, egész pontosan októberben érkezik az elektromos rásegítésű kerékpárok megvásárlására irányuló pályázat. A hírek szerint 1 milliárd forintos keretösszeggel ír ki pályázatot az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). „Ezzel a minisztérium elsősorban a munkába járást kívánja segíteni, a támogatásra így csak magánszemélyek pályázhatnak és a pályázat benyújtásához munkaviszonyt igazoló dokumentumot is kell csatolni.” - írja az MKKSZ.

E-bike pedelec pályázat, állami támogatás

Mekkora összegű támogatást kaphatsz az új elektromos kerékpárodhoz? Pedálszenzoros** kerékpár esetén maximum 90 ezer forintot, nyomatékszenzoros kerékpároknál 150 ezer forintot. Azonban a bejelentés szerint a támogatás mindkét esetben legfeljebb a jármű árának a felét fedezheti.

Mivel magányszemélyek munkába járását fogja segíteni a pályázat, ezért az olcsóbb típusok mindenképp előnyben lesznek, azaz a támogatott járművek nem kerülhetnek többe, mint 900 ezer forint. Érdekességként: megközelítőleg 6700 elektromos kerékpár támogatható az 1 milliárdos keretösszegből.

ITM pályázati kiírás

E-bike pedelec pályázat, állami támogatás

* Érdemes tisztázni a fogalmakat, mert a köznyelvben egyszerűen „e-bike” néven emlegetjük az összes elektromos kerékpárt. Sokszor ez tévedésre adhat okot.

Mi az e-bike?

Olyan elektromos kerékpár, ami nem igazán bicikli, de nem is igazán robogó: az e-bike-nál a pedál használata nem szükséges, mivel gázkarral működtethető; a haladáshoz tehát egyáltalán nem szükséges a „kerékpárosnak” tekernie. Ezekhez a „kerékpárokhoz” jogosítvány, biztosítás és bukósisak szükséges.

Mi a pedelec?

Olyan bringa, amelynél az elektromos (max. 300W) rásegítés csak pedálozás közben működik, és ez a rásegítés nem több 25 km/h-nál. A rásegítésnek három típusa létezik: első- vagy hátsókerék hajtású, és középmotoros. Már szinte minden kerékpárkategóriának létezik elektromos rásegítős változata, legyen szó gyermek vagy felnőtt kerékpárról. A pedelec használatához nem szükséges jogosítvány, sem biztosítás.

** Röviden foglaljuk össze azt is, mi is az a pedálszenzoros és nyomatékszenzoros pedelec!

Mi a pedálszenzor?

A pedálszenzor felépítése egyszerű: a hajtókarra szerelt mágnesekből és egy érzékelőből áll. A pedál tekerésekor a mágnesek elhaladnak a szenzor előtt, ezzel utasítva a vezérlő elektronikát a rásegítés bekapcsolására. Mivel a szenzor nem érzékeli a tekerés erősségét, így gyengébb pedálozással is nagy erőt lehet kifejteni.

Mi a nyomatékszenzor?

A nyomatékszenzor bonyolultabb, viszont – miután érzékeli a pedálozás erősségét -- jobban visszaadja azt az érzést, mint amikor „mezei” bringát tekerünk, és azonnal reagál mozdulatainkra.

Mi a különbség a két rendszer között?

A nyomatékszenzoros e-bike a rendszer összetettsége miatt drágább. Jellemzően ilyen rendszerrel a középmotoros elektromos kerékpárokat szerelik fel – a középmotor azonban jobban terheli a láncot, plusz a lánc „közli” a rásegítés erejét is, emiatt a karbantartási igény ezeknél a bringáknál növekedhet. Továbbá ezzel a rendszerrel csak egy lánctányér lehet elöl, azaz meg kell elégednünk kevesebb sebességfokozattal.
Fontos megjegyezni, hogy a nyomatékszenzoros rendszer használatát meg kell tanulni: váltás közben nem lehet terhelni a hajtókarokat, és rásegítés nélkül a motorban érezhető ellenállás jelentkezik.
Mindezekkel szemben áll azonban a nyomatékszenzor előnye: természetesebb pedálérzés, nincs fáziskésés a tekerés megkezdése és a motor be- és kikapcsolása között, nem „ránt” a bringa, illetve a jobb hatásfok miatt a fogyasztás is kisebb, tehát nagyobb távot lehet megtenni egy akkumulátor feltöltéssel.

Értelemszerűen a pedálszenzoros e-bike a fentiek ellentéte: egyszerű, emiatt olcsóbb, kikapcsolt rásegítésnél nincs motorellenállás, a váltás könnyebb, természetesebb, első- vagy hátsó motorral szerelt bringa esetén a lánc gyakorlatilag normál terhelést kap, és egyaránt szerelhető a kerékpárra első- és hátsó váltó is, így több fokozat lehetséges. Ugyanakkor a pedálszenzoros rendszert is szokni kell: a tekerés elindítása után várni kell, míg a motor elindul, illetve leáll.

Ha érdekli az elektromos kerékpárokra kiírt pályázat, kérjük, töltse ki az alábbi űrlapot! Amennyiben az önt érdeklő kerékpárok elérhetők lesznek, illetve a pályázatot érintő bármilyen változás történik, a megadott e-mail címen értesítjük.